Schoolschaaktoernooi

Informatie & inschrijven
schaaktoernooi

De schaakvereniging Hoogland organiseert wederom het schoolschaaktoernooi. Er is in een toernooi voor de bovenbouw en voor de middenbouw.

Bovenbouw (groep 6,7 en 8)
De bovenbouw speelt een voorronde en een finale. Op woensdag 29 januari 2020 (in de Bieshaar in Hoogland) en op woensdag 5 februari 2020 (in basisschool het Zwaluwnest- Vathorst) vinden de voorronden plaats. Je speelt op één locatie de voorronde, de voorkeur kun je aangeven.

Op woensdag 12 februari 2020 is finale (in basisschool ‘t Zwaluwnest- Vathorst). Aan het eind van de middag wordt het toernooi afgesloten met een prijsuitreiking. Bekers zijn er voor de eerste drie teams en voor iedereen is er een vaantje.

De woensdagmiddagen beginnen om 14.45 uur. De eerste partij wordt om 15.00 uur gespeeld. De middag is afgelopen om ongeveer 17.45 uur. Het toernooi wordt in principe in 5 ronden per middag gespeeld met en partijduur van ongeveer 30 minuten.

Er zal gespeeld worden in teams, bestaande uit vier kinderen (eventueel een vijfde als roulerende reserve kan). De kinderen dienen bekend te zijn met de schaakregels, maar verder is geen enkel schaakniveau vereist.

U kunt uw kind inschrijven via de site van de Marke onder het kopje ‘Sporttoernooien’. Graag naam en klas van uw kind vermelden en of uw kind al veel of weinig schaakervaring heeft. Wilt u ook vermelden of u in de gelegenheid bent een groepje te begeleiden? De kinderen dienen op eigen gelegenheid naar het toernooi te komen.

Middenbouw (groep 3,4 en 5)

Het toernooi voor de middenbouw wordt in zijn geheel gehouden op de Bieshaar in Hoogland op 29 januari (voorrondes en finale zijn op 1 middag).

De prijsuitreiking is aan het eind van de middag. Er is een vaantje voor iedereen en bekers voor de eerste vier teams).

De woensdagmiddag begint om 14.45 uur en om 15.00 uur wordt de eerste partij gespeeld. Het duurt tot ongeveer 17.45 uur.

Inschrijven kan tot vrijdag 17 januari 2020.

Tijdens de schoolsporttoernooien worden foto’s en filmpjes gemaakt waarbij u kind in beeld kan komen. De foto’s en video’s worden gebruikt op de website, social media en persberichten van Schoolsport Amersfoort. Wilt u niet dat uw kind wordt gefotografeerd of gefilmd, wilt u dit dan aangeven. Dit kan per mail naar margriet@schoolsportamersfoort.nl.

Meer informatie over dit toernooi kunt u vinden op www.schoolsportamersfoort.nl

Schrijf je hier in!

Het formulier kan niet worden gevonden.