Nieuwe ouders

Welkom bij Kbs De Marke, "een school voor kinderen in beweging"

U maakt een goede keuze met uw interesse voor onze basisschool De Marke, een grote Katholieke basisschool in het centrum van Vathorst. Wij vinden het fijn u te informeren waarom wij een goede school voor uw kind zouden kunnen zijn. Met trots zijn wij een schoolgemeenschap met een degelijk onderwijsconcept uitgaande van waarden als rust, regelmaat, duidelijke normen en waarden met een bovengemiddelde uitstroom die past bij onze ouder- en leerling populatie. Een basisschool met en voor kinderen, leerkrachten én onderwijs in ontwikkeling.

Kbs De Marke, een school die, gelet op de grote belangstelling, door onze leerlingen en ouders bijzonder gewaardeerd wordt.

Om onze school beter te leren kennen zijn er verschillende mogelijkheden:

1. Het bekijken van ons promofilmpje met onze kernwaarden en uitgangspunten
  2. Kennisnemen van de informatie op deze website waaronder de schoolgids e.d.
  3. Eén van onze informatiebijeenkomsten bezoeken met een presentatie en rondleiding door de school
  4. Het bekijken van de informatie op de landelijke site Vensters PO
  5. Het maken van een persoonlijke afspraak met een van onze bouwteamleiders (contactgegevens)

Welke basisschool u ook kiest in Vathorst, slechte basisscholen zijn er in onze wijk niet, wij vinden het belangrijk dat u en uw kind(eren) een goed gevoel hebben na het bezoeken van onze school. Een gevoel van “hier zit mijn kind goed, kan het zich thuis voelen en heb ik er vertrouwen in dat deskundige leerkrachten een passende onderwijsaanbod verzorgen”.

Voor de KPOA-scholen hebben we een aanmeld- en toelatingsbeleid geschreven waarin de wettelijke termijnen en de algemene kaders van KPOA zijn opgenomen. U vindt dit aanmeldbeleid op de website van KPOA: https://www.kpoa.nl/voor-ouders/aanmelden-kind

Heeft u nu al vragen dan willen Cora of Marga, onze administratief medewerkers, deze al direct zo goed mogelijk beantwoorden.

Heeft u de keuze voor onze school inmiddels al gemaakt, dan vindt u het interesseformulier hier.

Wij wensen u succes bij uw schoolkeuze.

Management Team (MT) De Marke